1500 راننده در زندان به سر می برند
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
رئیس ستاد دیه کشور:
رئیس ستاد دیه کشور گفت: درحال حاضر به دلیل تخلفات رانندگی و جرایم غیرعمد بیش از یک هزار و 500 راننده در زندان‌ها به سر می‌برند.
به گزارش ارتاویل نیوز، سید اسدالله جولایی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه خیرخواهی و نیک‌اندیشی است تلاش ما برای آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد است چرا که برای این افراد و خانواده‌های آن‌ها زندان محل مناسب و شایسته‌ای نیست.

وی افزود‌: ستاد دیه که با نفس پاک مرحوم لاجوردی در سال 69 شکل گرفت هدفش کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی غیر از سرقت بود که با تلاش بزرگان این مجموعه شکل گرفته و امروز با گذشت 24 سال ما شاهد برگزاری جشن‌های گلریزان به تعداد بسیار زیاد در شهرهای مختلف هستیم و بزرگان این کشور نیز با کمک مالی به ستاد سعی می‌کنند تا نیازها را برطرف کنند.

رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه در لیست آزادی ستاد دیه مجرمان و بزهکاران حضور ندارند بلکه 100 درصد آزادشدگان را محکومان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند، گفت: حوادث و سوانح گاه به هیچ کس رحم نمی‌کند و ما با ارزیابی‌هایی که در چند سال گذشته انجام دادیم بیشتر زندانیان مربوط به تصادفات اغلب به دلیل نداشتن گواهینامه و بیمه نامه شخص ثالث گرفتار زندان شده‌اند به طوری که در حال حاضر یک هزار و 500 راننده در زندان به سر می‌برد.

جولایی ادامه داد: از سال 84 قانون بیمه‌نامه شخص ثالث مصوب و ابلاغ شده و اگر ما تا قبل از این سال روزانه شاهد عزیمت 60 راننده به زندان‌ها بودیم در حال حاضر آمار آن به کمتر از سه نفر رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های گذشته با جلب رضایت شاکیان و گذشتی که انجام دادند بیش از 7 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند ولی همچنان تعداد آن‌ها زیاد است که نیاز به مساعدت جدی خانواده‌ها و رسانه‌ها داریم.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به زندانی شدن تعدادی زیادی از جوانان به خاطر عدم پرداخت مهریه و نفقه گفت: ما استدعا داریم مراکز علمی، دانشگاهی، مجموعه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و همه دلسوزان این واقعیت را به خانواده‌ها ابلاغ کنند که مهریه بالا عامل خوشبختی فرزندان آن‌ها نیست.

جولایی بحث احترام به قوانین رانندگی را بسیار ضروری بیان کرد و ادامه داد: ما از علما و مراجع استعلام گرفتیم که همه آن‌ها متفق‌القول‌ هستند که تخلف راهنمایی و رانندگی حرام است و از شورای فرهنگ عمومی خواسته‌ایم در اصلاح فرایندها و اصلاح فرهنگ عمومی تلاش کند چرا که نحوه رانندگی و گذر عابران پیاده از جاده‌ها و مسیرهای مختلف بسیار ناجور است که در اغلب موارد منجر به تصادفات خسارت بار می‌شوند.

رئیس ستاد دیه کشور در پایان سخنان خود به آمار تکان‌دهنده زندانیان چک بلامحل و همچنین حوادث کارگاهی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ستاد دیه کارهای مختلفی را در اولویت قرار داده اما به نظر می‌رسد اصلاح بسیاری از امور از دست این ستاد خارج است و باید همه دست به دست هم داده و این فرایند را اصلاح کنیم.
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ] [ 14:26 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 114890
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1